vrijdag, december 30, 2011

Hoe geef je een presentatie met een W-factor? | Out of your Box

Hoe geef je een presentatie met een W-factor?

Schrijven is zilver, spreken is goud!

Hoe geef je een presentatie met een W-factor?Mijn eerste “optreden” als spreker was een ramp. Het was in mijn tweede jaar van de KMA (Koninklijke Militaire Academie). Ik moest een groep van zo’n vijftig hoge officieren toespreken. Ik herinner me nog dat ik het podium opstapte, de zaal in keek en dat ik mijn – zorgvuldig voorbereide en uitgeschreven – speech totaal vergeten was.

Als een goudvis die wacht op zijn eten, kon ik alleen maar mijn mond opendoen om naar adem te happen. Het schijnt dat iemand mij een glaasje water heeft gegeven, waarna ik stamelend op gang kwam. Het applaus na afloop was meer uit medelijden dan uit bewondering voor mijn impact.

Lees meer via outofyourbox.nl

Geen opmerkingen: